Ordførerkandidat Frank M. Ingilæ

original_1478640579_8497286

Tana kommune har mange fortrinn som vi kan bygge på for å utvikle samfunnet vårt videre. Vi har et variert næringsliv med dyktige grundere som skaper masse arbeidsplasser i kommunen. Vi har lag og foreninger som bidrar med frivillig innsats for å skape det gode liv i Tana. Å legge til rette for at næringslivet og servicefunksjoner i kommunesenteret videreutvikles vil være veldig bra for hele Tana og for omkringliggende kommuner. Jeg mener at Tana bru er et viktig knutepunkt i Øst-Finnmark som skal utvikles videre.

Vi vil selvfølgelig legge til rette for næringsliv og bosetting i hele Tana, bygge infrastruktur som er nødvendig for å få til vekst og utvikling. Satsing på landbruk, fiskeri, reindrift og industriarealer er et ledd i den satsingen. Det nye industriarealet ved Tana bru må kunne tas i bruk i løpet av neste år.

Vi vil fortsette jobben med å få på plass raskt og stabil internett forbindelse og ordentlig mobildekning i hele kommunen.

Det er viktig å fortsette arbeidet med å stimulere og legge til rette for boligbygging i Tana og vi må også se på hvordan boliger som i dag ikke brukes til boliger kan tas i bruk til bolig igjen.

Den viktigste saken for Arbeiderpartiet i kommende valgperiode vil være å jobbe med kvalitet og innhold i grunnskolen. Vi har ikke alle svarene på hvordan vi skal få dette til. Men vi lover at dette kommer vi til å prioritere. Et bredt samarbeid mellom politiske partier, med skole og hjem, må til for at vi skal lykkes. All forskning viser at hvis vi lykkes med grunnskolen, så vil det gi veldig mange positive samfunnsmessige gevinster.

Vi vil også fortsette arbeidet med å forbedre mulighetene for å få utvidet tilbudene innen videregående, voksenopplæring og høyere utdanning i Tana. Lik tilgang på utdanning er et viktig fundament i demokratiet.

Godt valg – Stem på Arbeiderpartiet.